רובוט דה וינצ'י – מהפכה בתחום הניתוחים הכירורגיים

תוכן עניינים

רובוט דה וינצ'י נחשב כיום למוביל אחת מהטכנולוגיות המפותחות והמהפכניות בתחום הניתוחים הכירורגיים.
הטכנולוגיה מאפשרת ביצוע ניתוח רובוטי זעיר פולשני ברמת דיוק רבה תוך מזעור הכאב. תחום הניתוחים הרובוטיים נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות בישראל ובעולם כולם, כשהרעיון העומד בבסיסה וליבה של המערכת הוא שימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים ומתקדמים ביותר על מנת להקל על סבלם ולמתן עזרה לחולי סרטן  בעת הניתוח עצמו וגם לאחריו – בזמן ההתאוששות וההחלמה.

ניתוח רובוטי הוא למעשה ניתוח כירורגי זעיר פולשני, בו המנתח יכול לבצע מספר חתכים קטנים (בניגוד לניתוחים כירורגיים בהם נאלצים לבצע חתכים גדולים וכואבים, המשאירים צלקות)  והודות לטכנולוגיית רובוט דה וינצ'י, לקבל תמונה מדויקת של האיברים הנגועים. למערכת דה וינצ'י יכולת ראיה תלת ממדית, הכוללת גם הגדלה ורזולוציה גדולה, ואילו הטכנולוגיה המתקדמת של הרובוט נותנת לו גמישות ועדינות רבות מאלו של יד אנושית. תכונות אלו הופכות כל ניתוח רובוטי (בין אם מדובר על ניתוח פשוט יחסית של קיצור בסיס הלשון לסובלים מהפרעות שינה קשות או בין אם מדובר על ניתוח כריתת ריאה למאובחנים כחולי סרטן הריאות) לניתוח מדויק יותר הנעשה תחת תנאים אופטימליים של ראיה משופרת, יד יציבה ובקרה מלאה.

גם לאחר הניתוח ניתן להרגיש ביתרונות הניתוח הנעשה באמצעות רובוט דה וינצ'י: מכיוון שנעשו רק חתכים קטנים בגוף, הסיכוי להידבק בזיהום הוא מזערי והצלקות קטנות וכמעט בלתי מורגשות. כמו כן, זמן ההתאוששות לאחר הניתוח קצר יותר, הכאב מורגש פחות והחזרה לפעילות שגרתית גם היא מהירה יותר. אין ספק שהטיפול מוסיף הקלה ותמיכה בחולי סרטן.

כיום בישראל ניתוחים רובוטיים מתבצעים בכל בתי החולים והעלות מכוסה על ידי דמי הביטוח.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״