הוספיס בית והוספיס אשפוזי – שירותי הוספיס בישראל

מה זה הוספיס ואילו שירותי הוספיס בישראל קיימים כיום ולמי הם מיועדים?

הוספיס הוא למעשה מסגרת טיפולית שנוצרה עבור אנשים שחלו במחלה חשוכת מרפא, או לחולי סרטן הנמצאים בשלבים מתקדמים מאד של המחלה, שלב בו הטיפול הרפואי הקונבנציונלי כבר לא יעיל והם נמצאים למעשה במצב סופני – לקראת סוף חייהם. זהו זמן קשה למשפחה ולחולה עצמו, ושירותי הוספיס לחולי סרטן וחולים סופניים מאפשרים הקלה על המכאובים, תמיכה נפשית לבני המשפחה ושמירה על כבוד המטופל. טיפול זה נקרא טיפול פליאטיבי (טיפול תומך) – הוא אינו בא לזרז או לעכב את המוות, אלא רואה במוות חלק בלתי נפרד מהחיים.

הוספיס בית והוספיס אשפוזי

אלו שני שירותי ההוספיס בישראל, בהם מקבל המטופל את כל השירותים בעצמו ואינו צריך להתאשפז בבית חולים. ההוספיס האשפוזי הראשון הוקם במרכז הרפואי "שיבא" בבית חולים תל השומר, על ידי האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף שירותי בריאות כללית ומשרד הבריאות. כיום קיימים שירותי הוספיס אשפוזי גם בחיפה ובירושלים.

הוספיס גליל עליון הוא הוספיס בית, שהוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קליין. בנוסף אליו, פועלים בישראל שירותי הוספיס בית גם ב: רמת גן (כ-30 ק"מ מתל השומר), נצרת עילית, חיפה, ירושלים, ראשון לציון, אשדוד, רחובות, רמלה, אשקלון, קריית גת, באר שבע ורהט.

שירותי הוספיס בית עוזרים לחולה להתמודד עם מחלתו ברגעים הקשים ביותר, הן פיזית והן נפשית.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״