הוספיס בית – למה עליכם לצפות?

על פי מחקרים שנערכו לאחרונה, יותר מ-80% מהחולים בעלי המחלות הכרוניות, רוצים להימנע מאשפוז וטיפול נמרץ לקראת סוף חייהם. למרות זאת, מספר נמוך בהרבה מהם אכן מצליחים לעשות זאת ולמות בביתם.

בעוד שנורמות תרבותיות משחקות תפקיד חשוב בזה, בכל זאת משפחות רבות פשוט לא מודעות לעובדה כי הוספיס יכול לספק את רמת הטיפול הדרושה, גם בבית. למעשה, השאלה "האם הוספיס הוא מקום?" היא אחת השאלות הנפוצות ביותר בנושא. הבנת הציפיות מטיפולו של הוספיס בית עוזרת להביא שקט נפשי למשפחות שרוצות לכבד את רצונו של אהובם, שבחר להישאר בבית.

הוספיס בית – למה לצפות?

כאשר מטופל מופנה להוספיס על ידי רופא או בן משפחה, מובן שהזמן הוא המהות. הצוות מארגן שאחות או עובדת סוציאלית יפגשו עם המשפחה בהקדם האפשרי – בדרך כלל בתוך שעה. לרוב, כבר בפגישה הראשונה, הצוות יסביר מה זה הוספיס ומהם יתרונותיו. הצוות יעריך את המטופל ואת הצרכים המשפחתיים ויפתח תוכנית טיפול, תוך ציון כל מה שהמשפחה יכולה לצפות מטיפול של הוספיס בית.
בנוסף לביקורי הצוות, שירות הוספיס כולל את כל הציוד הרפואי הנדרש, כולל מיטות חולים, כיסאות גלגלים, רפידות לבריחת שתן וכו'. פריטים אלה יועברו לבית. כל המרשמים הקשורים לכאב ולניהול הנוחות, יעברו גם הם דרך ההוספיס.

בימים הראשונים יבקר הצוות, כולל אחיות, עוזרים, ועובדת סוציאלית, בבית. הצוות יתאם עם המשפחה לוח זמנים של ביקורים סיעודיים קבועים, זמנים לסיוע עם טיפול אישי כגון רחצה, וביקורים רגשיים ורוחניים בהתאם לתוכנית הטיפול.
כאשר החולה מתחיל להראות סימפטומים המרמזים כי יומו האחרון קרב, צוות ההוספיס יגביר את תכיפות הביקורים בבית כדי לענות על הצרכים של המטופל ובני משפחתו. כאשר מצבו של החולה יתחיל להידרדר, צוות ההוספיס יספק טיפול מסביב לשעון בבית החולה. לרוב, הצוות יישאר עם המטופל ועם המשפחה ויספק את כל התמיכה הרפואית והרגשית הדרושה.

לאחר פטירתו של החולה, הצוות יסייע עם כל הניירת והפרטים הסופיים ויספק תמיכה למשפחה השכולה.

למרות שהוספיס, כדוגמת הוספיס גליל עליון מספק הרבה תמיכה, הטיפול היומיומי באדם הגוסס בביתו, מסופק על ידי בני משפחה וחברים. צוות ההוספיס מאמן את בני המשפחה איך לטפל באדם הגוסס, ואפילו מספק טיפול הפוגה כאשר המטפלים צריכים הפסקה. טיפול הפוגה יכול להמשך כמה שעות בלבד ועד שבועות מספר, לנוחות המשפחה.

יעניין אותך גם: טיפול פליאטיבי

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״