הוספיס גליל עליון בשיתוף פעולה מקצועי עם בתי חולים בארץ

לאורך שנות פעילותו התקבל הוספיס גליל עליון כבר-סמכא בתחום הטיפול הפליאטיבי וחלק את הידע שלו עם "אחים לדרך" – צוותים רפואיים מבתי חולים ומארגונים בתחום הטיפול הרפואי.

בעבר התקיים פרויקט כזה עם בית החולים זיו, כאשר רופא ואחות מההוספיס נפגשו אחת לשבוע בבית החולים עם צוותים במחלקות הפנימיות ולוו אותם במהלך הטיפולים בחולי סרטן. בשנת 2015 התמקד הקשר בבית החולים רמב"ם.

מספרת יעל בלייך, מנהלת המערך הסיעודי של ההוספיס:

"במסגרת הפרויקט התקבלו תשעה אחים ואחיות להתנסות קלינית של יום עד ארבעה ימים לכל אחד.

ההתנסות כללה היכרות עם המבנה ודרך העבודה הייחודיים של הוספיס גליל עליון ; התלוות לצוותים של רופא ואחות בביקורי הוספיס בית שוטפים ובקבלות של חולים חדשים ; השתתפות בישיבה השבועית של כלל צוות ההוספיס. כל משתתפי התכנית, אחים ואחיות ותיקים ומנוסים, ציינו את התרומה המיוחדת של ההתנסות בהוספיס גליל עליון לידע ולהבנות שלהם לגבי הטיפול בחולה הנוטה למות.".

להלן ציטוט ממסר ששלח אחד האחים שהשתתף בפרוייקט: "אני מודה מאד על החוויה, הרגשתי שאני נמצא עם משפחה…  אתם מקצועיים ואמפטיים ומקרינים הרבה חום ולמדתי המון".

פרויקט זה מצטרף לכמה פרוייקטים קיימים של הכשרת אנשי מקצועות הבריאות וקשרי עבודה עם האקדמיה, בתוכם הכשרה של ארבע שנים לפסיכולוג רפואי, שנת עבודת שטח לסטודנטים לעבודה סוציאלית בשנת הלימודים האחרונה שלהם, וימי התנסות לסטודנטים לרפואה מאוניברסיטת ת"א ומשלוחת בר אילן, הפקולטה לרפואה בצפת.

 

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״