איפה אפשר להתנדב בצפון?

תוכן עניינים

האם גם אתם חיים בצפון הארץ ומרגישים כי אתם רוצים לתת משהו בחזרה לקהילה שלכם? אולי יש לכם מעט זמן פנוי ואתם מרגישים שאתם צריכים לנצל אותו לטובה ולעשות משהו ממש טוב? זה בדיוק הזמן להתחיל לחשוב על התנדבות – והדבר הכי יפה בכל מה שקשור לזה, הוא שהיתרונות בהתנדבות הם לעתים קרובות הדדיים, ויעשירו את חייכם באותה מידה, אם לא יותר. על ידי מפגש עם אנשים חדשים, מציאת תעסוקה, לימוד מיומנויות חדשות, עזרה לאחרים, וקבלת תחושה חדשה של מטרה בחיים, אתם באמת יכולים לשפר את מצב הרוח, ההערכה והביטחון העצמי שלכם. אבל איך עושים את זה? איפה אפשר להתנדב, איפה מוצאים קבוצות של מתנדבים בצפון, ואיך עושים את הצעד הראשון?

 

איפה מתחילים?

לפני שאתם שואלים את עצמכם איפה אפשר להתנדב, חשבו לעומק על הדברים הבאים, שבוודאי יעזרו לכם למקד את החיפוש שלכם:  

  • איפה אתם רוצים להתנדב? יש מספר קבוצות של מתנדבים בצפון – בחיפה, בטבריה, בכרמיאל, בעפולה ועוד.
  • אילו כישורים יש לכם להציע? אולי אתם ממש טובים עם מספרים או שוחים בכל מה שקשור לקידום אורגני ולמדיה חברתית? או שאולי תשמחו לבשל, לנהוג, לכבס, להפיק, לסדר או להציע שירותי שמרטפות? כל אחד מאיצנו יכול לתרום בדרך כלשהי, שאלו את עצמכם מהי הדרך שלכם.
  • עם מי תרצו לעבוד? האם נוח לכם יותר עם ילדים, קשישים, נשים, בני נוער?
  • עם איזו מטרה אתם מזדהים? רוצים לתרום את זמנכם לטיפול בבעלי חיים או דווקא לעזור לשימור היערות והים? או שאולי אתם דווקא רוצים לעזור לחולים סופניים בסוף דרכם וחושבים על התנדבות בהוספיס?

 

היכן ניתן למצוא אפשרויות להתנדבות?

  • הסתכלו סביבכם – בדקו לוחות מודעות במרכזים קהילתיים, בתי ספר, ספריות ואפילו בחנויות המקומיות בשכונה שלכם – אפילו בסופרמרקטים תולים מדי כרזות התנדבות. רשמו לעצמכם מספרי טלפון שימושיים.
  • חפשו אונליין – בצעו חיפוש מקוון ומצאו את העמותות והארגונים הזקוקים למתנדבים באזור הצפון. סביר להניח שתוכלו למצוא את עמוד הפייסבוק של העמותה או את האתר שלה, שם תוכלו ליצור קשר עם אחד מהמנהלים ומשם הדרך להתנדבות קצרה ביותר. באתר "רוח טובה" תוכלו למצוא ריכוז של כל אפשרויות ההתנדבות לפי אזורים, מה שיכול לקצר את התהליך ולמצוא לכם במהירות אפשרות מתאימה.

איך הופכים למתנדבים טובים?

חלק מחווית התנדבות מוצלחת ומועילה, מסתמך על יכולתכם להיות מתנדבים טובים. טוב לזכור את עקרונות יסוד אלו:  

  • היו מקצועיים
  • כבדו את התחייבויות ההתנדבות שלכם
  • הכירו תודה רבה לכל ארגון או עמותה, על כל הכשרה והתפתחות מקצועית אותה תרכשו במהלך תקופת ההתנדבות.

 

איפה אפשר להתנדב?

טרם מצאתם משהו שתפס אתכם? הנה רשימה קצרה של כמה עמותות וארגונים (מתוך המון שלא כתובים פה), הזקוקים למתנדבים:

  • התנדבות בהוספיס גליל עליון
  • התנדבות בעמותת שווים
  • התנדבות במכון הלאומי לנפגעי ראש
  • התנדבות במרכז קליטה כרמיאל
  • התנדבות במרכז רכיבה טיפולית עפולה

ואם בכל זאת לא מצאתם זמן להתנדב אבל חשוב לכם לתרום לעמותה – תמיד אפשר לתרום גם בסכומים קטנים עם עיגול לטובה.

 

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״