הבנת זכויות חולי סרטן

תוכן עניינים

זכויות חולי סרטן – דעו מהן ואל תוותרו עליהן.
כאשר אתם מנווטים במערכת הבריאות, חשוב לזכור שיש
זכויות חולי סרטן משפטיות המגנות על פרטיותכם ועל גישה לרשומות הרפואיות שלכם. כמו כן יש לכם את הזכות לקבלת טיפול מכובד ומתחשב מהרופאים, מהאחיות, וספקי שירותי הבריאות האחרים. אם אתם מרגיש שהזכויות המשפטיות או האישיות שלכם אינן מכובדות,או שהן מכובדות אך מעוררות התנגדויות כלשהי מצדכם, רצוי לגייס את עזרתו של בן משפחה או חבר כדי לתמוך בכם בשמכם. אין שום סיבה לאפשר את המשך הסיטואציה הלא מכבדת.

בשנת 1973, אגודת בית החולים האמריקאי (AHA) ניסחה הצעת חוק המתארת מה חולים אמורים לצפות לקבל מבתי החולים שלהם, מהרופאים, ומהאחיות. ה- AHA מעודדת בתי חולים וארגוני בריאות ברחבי ארצות הברית לעמוד בהצעת החוק, ובמדינות רבות זכויות חולי סרטן מחויבות מבחינה משפטית. על פי חוק זכויות החולה, אתם זכאים ל:

  • קבלת טיפול מכבד ומתחשב.
  • קבלת מידע מלא ומדויק, בשפה פשוטה, על האבחנה, הפרוגנוזה ותוכנית הטיפול.
  • קבלת  החלטות על הטיפול שלכם, כולל סירוב לטיפול.
  • שמירה על פרטיות וסודיות לגבי האבחון והטיפול שלכם.
  • גישה לסרוק ולשמור עותק של הרשומות הרפואיות שלכם, וקבלת הסבר מפורט עליהן.
  • להיות מעודכנים  ולהבין את זכויותיכם כחולה במתקן, בין אם מדובר בבית חולים, או הוספיס לחולי סרטן.

בעת בחירה בין מתקני הטיפול (הוספיס לחולי סרטן, הוספיס בית, אשפוז בבית חולים, מוסד סיעודי וכו'), הקפידו לבדוק כיצד המדיניות הרשמית שלהם מתייחסת לפילוסופיה הטיפולית ולסדרי העדיפות שלכם. מומלץ גם לחקור את המוניטין של מוסדות אלו, ובמיוחד בכל מה שקשור למערכות היחסים עם המטופלים ששהו שם, כולל עדויות מחולים לשעבר, או מבני משפחה של חולים. חשוב להבין אם אכן המדיניות של כל מתקן או מוסד מתבצעת בפועל. אבל המתקנים הרפואיים צריכים ללכת עוד יותר רחוק כדי להגן על האינטרסים שלכם ולגרום לכם להרגיש בנוח. הדרך בה הם עונים על השאלות שלכם והגישה של הצוות בכללותו, יכולה לעתים קרובות לספר לכם הרבה על איך הם יטפלו בכם.

חלק מהמוסדות מספקים מחלקות ליחסי מטפלים-מטופלים,עורכי דין או נציבי תלונות הציבור, כדי להבטיח שתהיה דרך לבטא ולדבר  את חששותיכם. אם אין כאלו, אתם יכול לדון בבעיה עם הרופא שלכם, או עם מנהל בית החולים במידה והבעיה לא נפתרה. אם המצב לא משתפר, ייתכן שתרצו לשקול החלפת מוסד למתקן בעל פילוסופית טיפול שדומה לשלכם, המחויב להגן על הזכויות שלכם.

 

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״