סגולותיו של הטיפול באמצעות קנאביס רפואי

קנאביס רפואי בשימוש אצל אנשים הסובלים ממחלות, הפך לנפוץ מאוד בשנים האחרונות. צמח הקנאביס ידוע לאדם כצמח בעל סגולות רפואיות מזה אלפי שנים. הוא מקל על תסמיני כאב, מגביר את התיאבון, משפר את מצב הרוח ומקל על ההירדמות בלילה. ההשפעות המגוונות שלו אפשריות הודות למגוון של זנים ולפיתוחים של פורמולות שונות. החברה הישראלית מקבלת את השימוש בו באופן אמביוולנטי, בעיקר משום שמבחינת החוק הוא סם אסור בשימוש. בסוף המאה ה-19, חברות מודרניות רבות הפכו סוגים שונים של חומרים משני תודעה לסמים אסורים. התהליך הזה צמח ביחד עם התפתחות רעיון מדינת הלאום ומתוך רצון להגביר את הפיקוח על האזרחים. עד אז, אפשר היה לרכוש בבתי מרקחת בערים קוקאין, הירואין, קנאביס ועוד סמים המוכרים לנו כיום, לצרכים טיפוליים ובהוראת רופא. מהרגע שבו הוצאו החומרים האלו אל מחוץ לחוק, התפתחה תעשייה שלמה של פשע סביבם ונוצר אפקט הפוך – יותר ויותר אנשים התמכרו אליהם דווקא בגלל ההילה שנקשרה בהם והמעבר לשימוש לא מפוקח.

כיום יש ביקורת רבה סביב האיסור על שימוש בקנאביס. למרות שמדובר בחומר שיש לו תופעות לוואי מעטות והרבה יתרונות, מדינות רבות מסרבות להרפות מהאיסור בשימוש בו מתוך כוחו של הרגל ובגלל השפעתן של חברות התרופות. הפיכה של הקנאביס לחוקי עלולה לפגוע בצורה קשה ברווחים שלהן ולכן הן פועלות במרץ דרך לוביסטים בכדי למנוע אותה. לשימוש בקנאביס עלולות להיות השפעות שליליות, אך הטיעון העיקרי של המצדדים בלגליזציה, הוא שהנזקים שגורמת שתיית אלכוהול גרועים בהרבה ולמרות זאת השימוש בו והפרסום שלו חוקיים. בפרחים של צמח הקנאביס יש כמה סוגים שונים של קנבינואידים, חומרים פעילים שדומים מאוד לחומרים המיוצרים בגוף האדם ונקראים אנדו קנבינואידים. לכל סוג של קנבינואיד יש השפעה שונה על הגוף, וכשמגדילים את הכמות שלו בדם דרך צריכה של קנאביס, אפשר להשפיע על הגוף בצורות שונות – לגרום למצב של ערות יתר, נמנום, טשטוש כאב ועוד.

הטיפול באמצעות צריכת קנאביס בחולים נחשב לאפקטיבי במיוחד. כדי לצרוך קנאביס רפואי באופן חוקי צריך לקבל רישיון ממשרד הבריאות. הרישיון ניתן עבור חולי סרטן סופניים, לסובלים ממחלות כרוניות וגם במקרים של טיפול בדיכאון וחרדה. בכדי לצרוך אותו, החולים לא חייבים להפוך ל"מגלגלי ג'וינטים" – החומר הפעיל בצמח מעובד בכמה דרכים, אפשר לצרוך אותו כשמן, כמזון או כמשקה (עדיין אסור לשימוש בישראל). בנוסף לכך, כתחליף לעישון, ניתן לשאוף אותו דרך מכשיר אידוי או דרך משאף. אחד היתרונות הגדולים של צריכת קנאביס רפואי הוא שיש לו השפעה חיובית מידית וכמעט ואין לו תופעות לוואי. הרבה חולים שמתחילים להשתמש בו לאחר תקופה ממושכת של קבלת טיפולים רפואיים קונבנציונליים, חווים תחושת הקלה עצומה וזוכים באיכות חיים טובה יותר.

 הוספיס גליל עליון מעניק טיפול פליאטיבי מקיף לחולה הנוטה למות עם צוות מטפלים מיומן ומסור. לפרטים נוספים צרו קשר בטלפון 04-68603177.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״