זכויות חולי סרטן השד

סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר אצל נשים בפרט, והשני בשכיחותו מבין כל סוגי הסרטן. רק בשנת 2018 התגלו יותר מ – 2 מיליון מקרים חדשים בעולם.

סרטן שד גרורתי (משני) מאופיין בתופעות גופניות רבות אשר פוגמות באיכות החיים, ומשפיעות משמעותית על חיי החולות מבחינה חברתית ונפשית. לחולות סרטן שד ובני משפחותיהi יש צרכים מורכבים שיש לטפל בהם כדי למזער את המצוקה החמורה ואת ההידרדרות באיכות חייהם.

אחת מזכויות חולי סרטן השד, כפי שהיא מופיעה בסל הבריאות הממלכתי, היא שאשה שעברה כריתת שד מלאה או חלקית זכאית, אחת לשנתיים, לתותבת שד במחיר מירבי של עד 800 ש"ח. החל מ- 1.4.2017 בוטלה גם ההשתתפות העצמית של הזכאיות לתותבת. סל הבריאות גם מאפשר באופן חד פעמי החזר על קניית חזיה מיוחדת בעלת כיס המתאימה לתותב במחיר מירבי של עד 200 ש"ח. משרד הבריאות לא מממן תותבת פטמת שד אבל חלק מהביטוחים הנעשים על ידי קופות החולים מכסים גם את ההוצאה הזאת.

סל הבריאות הממלכתי כולל גם מימון מלא של ניתוח שחזור שד לאחר כריתה, ללא השתתפות עצמית, כחלק מזכויות חולי סרטן השד.

זכויות חולה סרטן מכילות התייחסות לכמעט כל היבט בחיים כמו:

  • הקלות בטיפולים בבתי חולים (פטור מתשלום בפנייה לחדרי מיון, מימון הוצאות נסיעה לטיפולים רפואיים ועוד);
  • זכויות בקופות החולים (הנחה לחולי סרטן על תרופות שאינן בסל הבריאות, מימון טיפולי שיניים ועוד);.
  • זכויות בביטוח הלאומי לקצבאות וגמלאות; .
  • זכויות לטיפול תומך וסיעוד (הוספיס בית, טיפול ביתי תומך – טיפול פליאטיבי ועוד);.
  • הקלות במס הכנסה;
  • השתתפות ברכישה והשאלה של ציוד ואביזרים (תותבת שד ועוד).

זכויות חולי סרטן בכלל וחולות סרטן השד בפרט נועדו להקל במעט על השינוי בכל מערך החיים שלהם מרגע שנודע כי חלו בסרטן. אצל נשים הסובלות מסרטן השד מצטרף המרכיב הייחודי של אזור הפגיעה – השד. אין צורך להרחיב על מהות הדבר מבחינת הפגיעה באישה, לכן ניתן למצוא  יותר ויותר קבוצות תמיכה לנשים המתמודדות עם המחלה. קבוצות תמיכה העוזרות לא רק להתמודד עם המחלה ומה שהיא מביאה לפתחה של האשה, אלא עוזרות לאשה לנצל את "ההזדמנות" להתפתחות אישית; וגם זו זכות.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״