טיפול פליאטיבי של הוספיס

מטרת הטיפול בהוספיס היא לשפר את איכות החיים של הסובלים ממחלות סופניות בשלבים מתקדמים, ולהקל עליהם בכל מה שניתן ועד כמה שניתן.

מה כולל הטיפול?

  • ניהול הכאב – טיפול פליאטיבי של הוספיס לחולי סרטן בשלבים מתקדמים, לדוגמה, עוסק הרבה בהקלה על הכאבים, כדי שהחולה לא יסבול. אנשי המקצוע שמגישים שירותי הוספיס הם אלו שמנהלים עם ידע ובמקצועיות את מתן התרופות על מנת שהתהליך יהיה אופטימלי מבחינה רפואית ויסייע לחולה.
  • ניהול הסימפטומים – כל מחלה סופנית מביאה איתה מגוון סימפטומים נלווים. זה יכול להיות איבוד תיאבון, בחילות, חולשה, קשיי נשימה, בעיות של שתן ויציאות ועוד. טיפול פליאטיבי בחולי סרטן, למשל, יטפל גם בסימפטומים של איבוד התיאבון, בחילות, חולשה וכד.
  • תמיכה פסיכולוגית, רגשית ורוחנית בחולה – הטיפול כולל תמיכה פסיכולוגית, רגשית ורוחנית בכל חולה שמתמודד עם הסוף, עם מצב האל-חזור של מצבו וכמובן – המוות.
  • תמיכה בכל מי שמטפל ומלווה את החולה – חלק משירותי הוספיס בית הנם מתן תמיכה לאלו שסועדים את החולה: המטפל הצמוד שלו, בני משפחה, חברים ועוד.
התמיכה תהיה בעצה טובה, טיפים לבני המשפחה איך להקל על הקרוב להם, הקשבה, אמפתיה ועידוד.

טיפול פליאטיבי של הוספיס מביא לידי ביטוי את עקרונות העבודה הבאים:

  1. הטיפול מבוסס על רגישות, אמפתיה, חמלה ואכפתיות; הן כלפי החולה והן כלפי סביבתו.
  2. הטיפול מבוסס על התייחסות לכל אינדיבידואל בנפרד לפי צרכיו האישיים, מבלי לקטלג אותו רק על פי הגדרת המחלה.
  3. הטיפול לוקח בחשבון את קבוצת האוכלוסייה אליה משתייך החולה, כגון: מוצא אתני, דת וכולי, ומכבד את המנהגים הספציפיים הקשורים לחולה.
  4. הטיפול מבוסס על תקשורת זורמת בין נותני השירות לבין החולה והמלווים אותו, וכן בינם לבין כל הגופים המעורבים בו.
  5. הטיפול מבוסס על הבנת הדברים החשובים עבור החולה וסביבתו בסוף חיי, כמו גם התאמת שרותי ההוספיס אליהם.
  6. הטיפול מבוסס על כיבוד משאלות החולה כיצד לסיים את חייו בכבוד.

יתרונות הטיפול בהוספיס בית

  • החולה נמצא בביתו.
  • החולה וסביבתו נהנים מתמיכה בסביבה מוכרת.
  • קל יותר לעלות על בעיות ולפתור אותן במסגרת האישית.
  • חסכון באנרגיה של החולה וסביבתו כי לא מתרוצצים מהבית למרפאות, לבית החולים ובחזרה.
לסיכום: טיפול באדם החולה במחלה סופנית, אשר מבוסס על כבוד, הבנה ובעיקר על הקשבה לחולה, ושכולל עזרה ותמיכה בו ובסביבתו, מאפשר לו לסיים את חייו בכבוד. יעניין אותך גם: הוספיס גליל עליון.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״