מתנדבים בצפון, תורמים לקהילה

 

עם חיים כאלו עסוקים, זה זה לא תמיד קל למצוא זמן להתנדב. עם זאת, יתרונותיה של ההתנדבות עצמה הם עצומים לכם, למשפחה שלכם ולקהילה שלכם. ההתנדבות ממלאת תפקיד מכריע בהעצמת הפרט, בטיפוח אזרחות פעילה ובבניית קהילות שבהן כולם יכולים לפרוח. מציאת המקום הנכון להתנדב בו יכולה לעזור לכם להפחית את הלחץ, למצוא חברים, להתחבר עם הקהילה, ללמוד מיומנויות חדשות, ואפילו לקדם את הקריירה שלכם. נתינה לאחרים יכולה גם לסייע בהגנה על בריאותכם הנפשית והגופנית. אם גם אתם רוצים להתנדב ומחפשים היכן לעשות זאת, דעו שלא חסרים גופים שמחפשים מתנדבים בצפון. ואם עדיין לא השתכנעתם מדוע זה טוב כל כך, הנה כמה סיבות שיגרמו לכם להרים את הטלפון ולהתנדב לפרויקט קרוב לליבכם:

 

התנדבות מחברת אתכם לאחרים
אחד היתרונות הידועים יותר של ההתנדבות, הוא ההשפעה על הקהילה. ההתנדבות מאפשרת לכם להתחבר לקהילה ולהפוך אותה למקום טוב יותר. אפילו עזרה עם המשימות הקטנות ביותר יכולה לעשות הבדל אמיתי לחייהם של אנשים, בעלי חיים וארגונים במצוקה. התנדבות בהוספיס למשל, יכולה להפוך את הרגעים האחרונים בחייהם של המטופלים לנעימים, ולעזור להם לסיים את חייהם בצורה מכובדת ומכבדת. התנדבות היא דרך דו-כיוונית: היא יכולה להועיל לכם לא פחות מהסיבה שאתם בוחרים לעזור. הקדשת הזמן שלכם להתנדבות מסייעת לכם ליצור חברים חדשים (חפשו קבוצות של מתנדבים בצפון והצטרפו לזו שהכי קרובה לעולמכם או שהכי מסקרנת אתכם) ולהגביר את הכישורים החברתיים שלכם.

 

  • צרו אנשי קשר וחברים חדשים
    אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור חברים חדשים ולחזק את היחסים הקיימים היא להתחייב לפעילות משותפת יחד. התנדבות היא דרך מצוינת להכיר אנשים חדשים, במיוחד אם אתם חדשים באזור הצפון. ישנן הרבה קבוצות של
    מתנדבים בצפון והחבירה אליהם יכולה לעזור לכם לחזק את הקשר לקהילה ולהרחיב את רשת התמיכה שלכם. היא גם חושפת אתכם לאנשים בעלי אינטרסים משותפים, למשאבים בשכונה ופעילויות מהנות ומספקות.

 

  • הגבירו את הכישורים החברתיים והזוגיים שלכם
    בעוד שישנם אנשים חברותיים באופן טבעי, אחרים הם ביישנים וקשה להם לפגוש אנשים חדשים. ההתנדבות נותנת לכם את ההזדמנות לתרגל ולפתח את הכישורים החברתיים שלכם, שכן אתם נפגשים באופן קבוע עם קבוצה של אנשים עם אינטרסים משותפים. ברגע שיש לכם מומנטום, קל יותר למצוא חברים חדשים.

 

התנדבות טובה לגוף ולנפש שלכם
ההתנדבות מספקת יתרונות רבים הן לבריאות הנפש והן לגוף. היא מסייעת לנטרל השפעות של לחץ, כעס וחרדה. היבט הקשר החברתי של עזרה ועבודה עם אחרים, יכול להיות בעל השפעה עמוקה על הבריאות הכללית שלכם. שום דבר לא משחרר את המתח יותר מקשר משמעותי לאדם אחר. גם עבודה עם חיות מחמד ובעלי חיים אחרים הוכחה כמשפרת את מצב הרוח ומפחיתה מתח וחרדה. ההתנדבות נלחמת בדיכאון. ההתנדבות שומרת על קשר שוטף עם אחרים ועוזרת לכם לפתח מערכת תמיכה מוצקה, שבתורה מגנה עליכם מפני דיכאון. ההתנדבות עושה אתכם מאושרים. על ידי מדידת ההורמונים ופעילות המוח, חוקרים גילו כי להיות מועילים עבור אחרים מספק הנאה עצומה. בני אדם מקודדים לתת לאחרים. ככל שאנחנו נותנים יותר, אנחנו מרגישים יותר מאושרים.

 

התנדבות עוזרת למצוא או לפתח מקצוע חדש

התנדבות היא הדרך המושלמת לגלות משהו שאתם טובים בו או לפתח מיומנויות חדשות בתחום מוכר. זה אף פעם לא מאוחר מדי ללמוד מיומנויות חדשות, ואין סיבה להפסיק ללמוד רק כי סיימתם את בית הספר או כי אתם עובדים. התנדבות בהוספיס, כגון הוספיס גליל עליון, יכולה לעזור לכם לפתח מיומנויות טיפול, סיעוד, ואפילו מיומנויות אימון אישי. על ידי פיקוח וחפיפת מתנדבים חדשים, תוכלו גם לפתח כישורי הוראה, ניהול, ומיומנויות בינאישיות. אין גבול לדרכים יוצאות הדופן בהן תוכלו לתרום. 

אם אתם רוצים לתרום אבל אין לכם זמן, אפשר גם לתרום לעמותה עם פרויקט עיגול לטובה.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״