עיגול לטובה ודרכים נוספות לעזור לחולים סופניים

כולנו כבר יודעים מהי עמותת עיגול לטובה, אבל לאלו שאולי פיספסו, נספר בקצרה – מדובר בעמותה ללא כל כוונות רווח המאפשרת לכל אזרח בישראל לעגל את הסכום של כל עסקה באשראי למעלה, ואת ההפרש להעביר לאחת מהעמותות הרבות העוזרות לאלו שצריכים זאת. בין העמותות להן אפשר לתרום כסף במסגרת עיגול לטובה, תוכלו למצוא גם את הוספיס גליל עליון. אבל חוץ מאשר באמצעות תרומה לעמותה, ישנן דרכים נוספות בהן ניתן לעזור לחולים סופניים, כשאחת מהן היא כמובן התנדבות בהוספיס. ולמרות שאי אפשר להתעלם מהעזרה הכלכלית שמעניקה כל התנדבות באשר היא, הרי שלא מדובר רק על זה. מדובר גם על חמלה, עזרה ויצירת שינוי עבור החולים ובני משפחותיהם. עבור המתנדבים עצמם זו יכולה להיות גם דרך ל:

  • יצירת חברים חדשים
  • השקעת זמן וכישורים אישיים כתרומה עבור הקהילה המקומית
  • לימוד מיומנויות חדשות
  • סלילת דרך לעבודה בתשלום או שינוי בקריירה

 

אז מדוע להתנדב בהוספיס?

התנדבות בהוספיס היא חוויה מתגמלת מאוד עבור המתנדבים ועבור אלה שהם משרתים. ההוספיס הוא סוג של פתרון עבור תקופה קשה, ולעיתים קרובות, מאד מדכאת, לחולים ולבני משפחותיהם, והמתנדבים עוזרים לשפר את המטרה האולטימטיבית של ההוספיס- הענקת נוחות, שלווה ואיכות  חיים לחולים הנמצאים לקראת סוף החיים.

 

מחקרים הראו שוב ושוב כי ההתנדבות קשורה לרמות גבוהות יותר של אושר ורווחה. בנוסף, הוכח כי טיפול באחרים מוביל גם הוא לתחושות של אושר ומימוש עצמי. התנדבות בהוספיס היא שיטה מצוינת להשיג את שניהם. תשוקה לדאוג לאחרים עושה הבדל אמיתי ומוחשי בחייהם של אנשים. פרצוף מחייך וחם של כל אדם מגביר את החיובי, ומעלה את התרוממות רוח של חולי ההוספיס ובני משפחתם. עצם העובדה כי לחולים אלו יש אנשים חדשים איתם הם יכולים לדבר ולהעביר בנעימים את הזמן, היא מתנה עצומה בפני עצמה.

 

מה עושים המתנדבים?

המתנדבים יכולים לשרת במגוון רחב של תפקידים. לא משנה מה היכולות שלהם או מצבם, הם יכולים לעזור לספק נוחות ושלווה לאחרים, בזמנם הקשה. בראש ובראשונה, מתנדבים מספקים חברות, על ידי כך שהם מבלים עם המטופל ופשוט נמצאים שם איתו. על ידי סיפור סיפורים, הקשבה לסיפורים של המטופל, קריאה או אפילו טיפול עם חיות מחמד ומוזיקה, מתנדבים הם קרן האור של החולים בהוספיס. בנוסף לספק חברה למטופלי ההוספיס, המתנדבים נדרשים גם כדי לעזור בעניינים מעשיים יותר, כמו עבודה במשרד, בגיוס תרומות, בקהילה ובאיזורים מבצעיים אחרים. בהתאם לסיטואציה, מתנדבים עומדים לעיתים על המשמר עם החולה ו/או עם משפחותו במהלך הסוף. עם זאת, מתנדבים לעולם לא יתבקשו לעשות משהו שהם לא מרגישים נוח לעשות.

לעזור לאלו הזקוקים לכך זוהי ממש שליחות. כך שלא משנה אם דרך עיגול לטובה, באמצעות התנדבות, או בכל דרך אחרת העולה על רוחכם – מצאו את המקום בו מרגיש לכם נוח לעזור, ופשוט עשו זאת.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״