עיגול לטובה – תרומה קטנה ששווה הרבה

מדוע אנו תורמים?

חוקרים בדקו מדוע אנשים תורמים, מדוע הם לא עושים את זה כמו שהם היו מקווים לעשות וכיצד לגשר על הפער הזה. ההסברים למתן תרומה נופלים לשלוש קטגוריות רחבות:
* אלטרואיזם טהור – אני תורם משום שאני מעריך את הטוב החברתי שיעשה באמצעות התרומה
* אלטרואיזם "טמא" – אני תורם כי אני מוציא ערך רב בידיעה שאני תורם לטוב החברתי באמצעות התרומה
* תרומה לא אלטרואיסטית בכלל – אני תורם כי אני רוצה להשוויץ לבני זוג פוטנציאליים או לחברים בכמות ובאיכות האמצעים העומדים לרשותי, ולהראות כמה אני עשיר.

אבל האם המניעים האלה חזקים מספיק כדי לאפשר לאנשים לתרום כמה שהם ירצו? רוב האנשים תומכים בצדקה בדרך זו או אחרת, אבל לעתים קרובות אנו נאבקים כדי לתרום לעתים קרובות כמו שאנחנו חושבים שאנחנו צריכים.

אין תרומה שהיא קטנה מדי

כאמור, הרבה מאיתנו מרגישים צורך לתרום – בין אם מדובר על תרומה של כסף, זמן, או יכולת, עבור הזקוקים לכך. לצערנו, לרבים מאיתנו את הזמן או את האמצעים לתרום תרומות גדולות לארגונים בהם אנחנו מאמינים, וכתוצאה מכך אנו נוטים "לשכוח" מכל העניין ולא לתרום כלל. אבל זה לא חייב להיות ככה. עיגול לטובה היא עמותה ללא מטרת רווח שנולדה בדיוק עבור מטרה זו. הרעיון העומד מאחורי עיגול לטובה הוא, כפי שמרמז שמו, עיגול קבוע של סכומי הקנייה בכרטיסי האשראי לשקל הקרוב, ותרומת האגורות שעוגלו לארגון או לעמותה בה תבחרו, ממגוון העמותות המשתתפות בפרויקט. למשל – אם תערכו קניה בסופר בסך 129.30 ש"ח, הסכום יעוגל ל- 130 ש"ח, ושבעים האגורות שעוגלו יגיעו לכל עמותה שתבחרו – הוספיס גליל עליון, אחת מתשע, הוועד למלחמה באיידס, אור ירוק, עמותת חינוך ישראלי, מעון חירום לנשים ועוד – כולם כבר שם. בסופו של דבר, האגורות הקטנות מצטברות והופכות לסכומים משמעותיים עבור העמותות ועבור החברה הישראלית כולה.

הפיצו את הבשורה

החדשות הטובות הן כי מתן תרומה הוא דבר מדבק – כשאנשים רואים או שומעים על אנשים אחרים שתורמים, זה מעודד אותם לתרום גם. היתרון בעמותת עיגול לטובה הוא שכל אחד יוכל למצוא שם עמותה הקרובה לליבו, וכי התרומה מתאימה לכל כיס. כך שלא יהיה קשה לשכנע קרובים/מכרים/חברים לתרום גם, לספר על העמותה למעגל שלישי וכך להפיץ את הבשורה ולשפר את חייהם של ישראלים רבים.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״