תרומה לעמותה – גם נר קטן מאיר חדר חשוך

תוכן עניינים

כל אחד יודע תרומה מהי. מה שחשוב הוא שכל תרומה שניתנת תהיה מכל הלב ותוך התכוונות שהיא תעזור למי שהיא נועדה עבורו.

כל הדתות, כל הפסיכולוגיות, כל המחקרים מציינים שתרומה, לא רק שהיא מביאה תועלת למקבל, אלא גם לתורם.

תרומה לעמותה

היא דרך מסודרת לתת לארגון שהפעילות שלו קרובה ללבכם, לנושא שנראה חשוב בעיניכם, למטרה שאתם מאמינים בה ורוצים לתמוך בה.

אם העמותה רשומה ומוכרת הרי, שהתרומה שלכם תהיה הוצאה מוכרת לצרכי מס, כך שמבחינה חשבונאית זו איננה רק הוצאה גרידא . זאת, כמובן, על מנת לעודד אנשים לתרום, לעזור ולתמוך.

בדרך כלל כשמדברים על תרומה לעמותה חושבים שהכוונה היא שרק אנשים בעלי ממון ואמצעים יכולים להנות מנתינה שכזאת, ואם לא אנשים, אז אולי קרנות פילנתרופיות שיכולות לתת מענקים כאלו ואחרים. קיימת אפשרות נוספת, והיא שבמידה ולעמותה יש אגודת ידידים, הם יארגנו אירוע התרמה וכיוצא בזה.

כל האמצעים הללו הם חשובים, הם חיוניים להמשך תפעול של כל עמותה. כל עמותה זקוקה תמיד לכסף על מנת להוציא לפועל את החזון שלשמו הוקמה.

ידוע כמובן שלעמותות שעוסקות בענייני תרבות, אמנות, השכלה וכד', קל יותר להשיג תרומות בגלל סוגי הפעילות. לעמותות אחרות, שעוסקות בנושאים שעלולים להיתפס כ"קשים" יותר – כמו: ילדים בסיכון, טיפול פליאטיבי בישראל, עוני שהולך ומתרחב, רעב אצל ילדים וקשישים או חולים – קשה יותר לארגן אירועים גדולים. במקרים אלו דוקא תרומות אישיות, בכל סכום שהוא, של כל אחד ואחת מביאים אור גדול. בישראל, בה אנשים רבים מכירים את המשפט: "צדקה תציל ממוות", אנשים תורמים ולעתים יותר מאשר לעמותה אחת.

חשוב לזכור שכל תרומה לעמותה של אגורות או שקלים בודדים וגם של סכומים נכבדים נחשבת ועוזרת. אם ממלאים דלי של מים במעיין שופע או מאפשרים לו להתמלא טיפה טיפה מהמרזב, אלו עדיין מים טובים שניתן להשתמש בהם.

הוספיס גליל עליון

היא אחת מהעמותות שמאפשרות טיפול פליאטיבי בישראל לחולים סופניים באמצעות שירותי הוספיס בית.

עלות טיפול שנתי בחולה מתקרבת ל- 20,000 ש"ח וההשתתפות המוסדית מכסה חלק קטן מההוצאות ולכן כל תרומה תתקבל בברכה ובהוקרה.

כל אחד היה רוצה שיאפשרו לו למות בכבוד, בשקט בביתו בחברת בני משפחתו; שירותי הוספיס בית מאפשרים זאת.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״