כיצד הוספיס יכול לסייע במניעת נפילות בקשישים

ככל שאנשים מתבגרים, הסיכון לנפילה עולה/ נפילות הן אחד הגורמים המובילים לפציעות קשישים. נפילות עלולות להוביל להשלכות חמורות; בין היתר שברים, פציעות ראש והפחתת ניידות. חשוב אפוא לנקוט באמצעים למניעת נפילות  קשישים. 

טיפול בהוספיס יכול לסייע במניעת נפילות בקשישים באמצעים שונים, כולל הערכת סיכון לנפילה, שינוי הסביבה וטיפול בסיכוני נפילה.

  • הערכת הסיכון לנפילה היא חלק חיוני במניעת נפילות. אנשי המקצוע בהוספיס האמונים על טיפול בקשישים יכולים לבצע הערכה מקיפה של גורמי הסיכון לנפילה של המטופל, כגון גיל, מצבים רפואיים, שימוש בתרופות ומגבלות גופניות. בהתבסס על הערכה זו, הצוות המטפל יכול לפתח תוכנית אישית כדי למזער את הסיכון לנפילות. לדוגמה, הם עשויים להמליץ ​​על פיזיותרפיה לשיפור הכוח ושיווי המשקל של הקשיש, לשנות תרופות שעלולות לגרום לסחרחורת או לתופעות לוואי אחרות, ולבצע שינויים בסביבת המגורים של המטופל.
  • לשינויים בסביבה יש חשיבות מכרעת גם במניעת נפילות בקשישים. חברי הצוות הרפואי והפרה-רפואי שמגיע לתת שירותי הוספיס בבית הקשיש יכול, על בסיס הניסיון הרב של אנשי המקצוע, להמליץ על שינויים בבית כדי להפחית את סיכוני הנפילה. לדוגמה, הם עשויים להציע להסיר סכנות מעידה, כגון שטיחים או בלאגן, התקנת מוטות אחיזה ומעקות בחדר האמבטיה ובאזורים אחרים בסיכון גבוה, לשפר את התאורה ולוודא שהרצפות עמידות מפני החלקה. ביצוע שינויים אלה,יכול ליצור סביבת חיים בטוחה יותר עבור המטופל הקשיש, מה שיכול להפחית את הסיכון לנפילות ופציעות.
  • בנוסף להערכת סיכוני נפילה ושינוי הסביבה, אנשי הצוות המקצועי של ההוספיס יכולים גם לספק מכשירים מסייעים, כגון הליכונים, עמידון, מנוף הרמה, כסא לשירותים ולמקלחת ועוד. כל זאת, על מנת לעזור למטופל לשמור על שיווי המשקל וגם לאפשר לו סוגי ניידות שונים. יתרה מכך, אנשי מקצוע בהוספיס עשויים  גם לעזור לו בהתניידות הנדרשת בתוך הבית ומחוצה לו בבטחה וביעילות.

לסיכום, נפילות בקשישים מהוות דאגה רצינית, וחיוני לנקוט באמצעים למניעתן. טיפול על ידי צוות של הוספיס יכול למלא תפקיד קריטי במניעת נפילות בקשישים באמצעים שונים. טיפול בהוספיס, בעבודה משותפת עם החולה, ומשפחתו, ועם ספקי שירותי בריאות אחרים, יכול לסייע בקידום סביבת מגורים בטוחה ונוחה עבור החולה הקשיש.

Recent Posts

טיפול בהוספיס לאחר אירוע מוחי

שבץ מוחי הוא אירוע משנה חיים. לא רק עבור האדם שחווה אותו, אלא גם עבור…

7 חודשים ago

השפעת האובדן על חברות ודינמיקה משפחתית

אובדן או מוות של אדם אהוב הוא אירוע משמעותי שיכול להיות בעל השפעה עמוקה על…

7 חודשים ago

טיפול בהוספיס בחולה דמנציה

צרכי הטיפול המורכבים של חולי דמנציה טיפול באנשים עם דמנציה הוא מאמץ רב תחומי הדורש…

9 חודשים ago

מהי דמנציה וסקולרית

ככל שהרפואה מתקדמת ומתפתחת ותוחלת החיים עולה, כך גם ההבנה  לגבי מצבים בריאותיים שונים שבעבר…

9 חודשים ago

מהם 5 השלבים של טיפול פליאטיבי?

המטרה של טיפול פליאטיבי היא לשפר את איכות החיים של הסובלים ממחלות קשות וסופניות. טיפול…

10 חודשים ago

מה ההבדל בין טיפול בהוספיס לטיפול פליאטיבי?

טיפול בהוספיס וטיפול פליאטיבי הן שתי צורות של טיפול רפואי המתמקדות במתן נוחות ותמיכה למטופלים…

10 חודשים ago