טיפים לבטיחות בחורף לקשישים

החורף יכול להיות תקופה מאתגרת עבור קשישים, במיוחד אלה שהם פחות ניידים או שהם סובלים מבעיות בריאות שעלולות להיות מושפעות ממזג האוויר הקר. חשוב לדאוג להכנת הקשיש לחורף ולהדריך אותו איך לנקוט משנה זהירות כדי להישאר בטוחים ובריאים במהלך חודשי החורף.

הנה כמה טיפים שיעזרו לקשישים לשמור על בטיחות בחורף

  • רשימה ברורה של כל הטלפונים להם הקשיש עלול להזדקק – זהו טיפ חשוב במיוחד, שמומלץ לטפל בו דבר ראשון. יש לתלות את הרשימה במקום גלוי ומוסכם עם הקשיש כדי שהיא תוכל לעמוד לרשותו בשעת הצורך.
  • לשמור על החום – ללבוש שכבות של בגדים כדי לשמור על חום הגוף, לא לוותר על חבישת כובע, שימוש בכפפות וגרביים חמות גם במיטה. חשוב גם לשמור על חום הבית אך לוודא שיש בבית תנור בטוח שלא ידלק חס וחלילה ויגרום לשריפה. 
  • להגן על העור  האוויר הקר והיבש עלול להיות קשה עבור העור המזדקן, לכן מומלץ להגן על אזורים חשופים כמו הצוואר באמצעות צעיף וכפפות. 
  • לשמור על לחות הגוף קל להתייבש בחורף, במיוחד אם מבלים יותר זמן בבית כשהחימום פועל. מומלץ להקפיד על שתיה מרובה של מים פושרים, שתייה חמה וכד'. 
  • לדאוג לנעליים עם אחיזה טובה אם הקשיש רוצה לצאת מהבית, מומלץ שינעל נעליים עם סוליה איכותית שלא מחליקה, ושיש לה אחיזה טובה כדי למנוע החלקות ונפילות.
  • לשמור על ערכת חירום לחורף חלק מהכנת הקשיש לחורף היא לוודא שיש בבית ערכה למקרה של הפסקות חשמל או מקרי חירום אחרים. הערכה צריכה לכלול שמיכות, פנסים, תאורת חירום, סלולרי מוטען  ומזון שאינו מתכלה.
  • להישאר פעיל חשוב לעודד את הקשיש להישאר פעיל במהלך החורף כדי לעזור לשמור על הכוח ותנועתיות הגוף מפני התנוונות, ולעזור לו לצאת לטייל או לסיבוב בחוץ ולו לזמן קצר.
  • לשמור על תקשורת רצופה עם הקשיש תנאי חשוב לבטיחות בחורף של קשישים זה שיש מישהו ששומר איתם על קשר רציף ויודע מה קורה. זה יכול להיות בני משפחה, שכנים או מתנדבים.
  • לזהות סימני היפותרמיה חלק מהכנת הקשיש לחורף היא ללמוד מהם סימני היפותרמיה, הכוללים: רעד, בלבול, ישנוניות ודיבור מעורפל. אם חושדים בשיחה שהקשיש סובל מאחד התסמינים הללו, יש לפנות מיד לקבלת טיפול רפואי.

Recent Posts

טיפול בהוספיס לאחר אירוע מוחי

שבץ מוחי הוא אירוע משנה חיים. לא רק עבור האדם שחווה אותו, אלא גם עבור…

7 חודשים ago

השפעת האובדן על חברות ודינמיקה משפחתית

אובדן או מוות של אדם אהוב הוא אירוע משמעותי שיכול להיות בעל השפעה עמוקה על…

7 חודשים ago

טיפול בהוספיס בחולה דמנציה

צרכי הטיפול המורכבים של חולי דמנציה טיפול באנשים עם דמנציה הוא מאמץ רב תחומי הדורש…

9 חודשים ago

מהי דמנציה וסקולרית

ככל שהרפואה מתקדמת ומתפתחת ותוחלת החיים עולה, כך גם ההבנה  לגבי מצבים בריאותיים שונים שבעבר…

9 חודשים ago

מהם 5 השלבים של טיפול פליאטיבי?

המטרה של טיפול פליאטיבי היא לשפר את איכות החיים של הסובלים ממחלות קשות וסופניות. טיפול…

10 חודשים ago

מה ההבדל בין טיפול בהוספיס לטיפול פליאטיבי?

טיפול בהוספיס וטיפול פליאטיבי הן שתי צורות של טיפול רפואי המתמקדות במתן נוחות ותמיכה למטופלים…

10 חודשים ago