הוספיס בית וטיפול תומך

מהו טיפול בהוספיס בית?

יותר ויותר אנשים הנוטים למות בוחרים לקבל את הטיפול לו הם זקוקים בסוף חייהם בבית. הטיפול בהוספיס בית מתמקד בטיפול תומך – טיפול פליאטיבי, מאפשר לאדם לחיות עד כמה שניתן בנוחות ולשפר את איכות חייו של החולה המתמודד עם מחלה קשה שמקרבת אותו לסוף חייו; בביתו, במיטתו, במקום שמרגיש מוכר ובטוח.

בשלב מסוים, כאשר הרופא המטפל מגיע למסקנה שלא ניתן יהיה לרפא מחלה קשה, או שמטופל יכול לבחור שלא לעבור טיפולים מסוימים, הוספיס בית המיועד למצב זה הופך להיות הבחירה המועדפת על החולים. חולה שמתחיל טיפול תומך בהוספיס מבין שמחלתו אינה מגיבה לניסיונות רפואיים לרפא אותה או להאט את התקדמות המחלה.

מהו טיפול תומך ?

טיפול תומך, או כמו שרבים מכירים – טיפול פליאטיבי – הוא טיפול רפואי מיוחד לאנשים החיים עם מחלה קשה, כגון סרטן או אי ספיקת לב או מחלות כרוניות קשות אחרות כמו אלצהיימר, מחלות ניווניות, אי ספיקת כבד או כליות, וחולים במחלות סופניות שנשארו להם חודשים בודדים לחיות.

צוות טיפול פליאטיבי מורכב ממספר רב של אנשי מקצוע שונים העובדים עם המטופל, עם משפחתו, ושאר הרופאים של המטופל, כדי לספק תמיכה רפואית, חברתית, רגשית ומעשית. הצוות מורכב מרופאים ואחיות מומחים לטיפול פליאטיבי, וכולל אחרים כגון עובדים סוציאליים, תזונאים ומלווים רוחניים. צוות של אדם עשוי להשתנות בהתאם לצרכיו ולרמת הטיפול שלו..כדי להתחיל טיפול פליאטיבי, ספק שירותי הבריאות של אדם עשוי להפנות אותו למומחה לטיפול פליאטיבי. אם הוא או היא לא מציעים זאת, האדם יכול לבקש הפנייה מספק שירותי בריאות.

היכן ניתן טיפול פליאטיבי?

טיפול פליאטיבי יכול להינתן בבתי חולים, בתי אבות, מרפאות חוץ פליאטיביות ומרפאות מיוחדות אחרות, או במסגרת שירותי הוספיס בית. בישראל, קופות החולים מספקות טיפול פליאטיבי במסגרת הוספיס ללא תשלום לאחר הערכת מצב רפואית ואישור רופא מחוזי.

ניתן לפנות גם לחברות הביטוח אשר לפי סוג הפוליסה עשויות לכסות טיפול פליאטיבי. ביטוח בריאות פרטי עשוי לשלם עבור שירותים מסוימים. ספקי ביטוח בריאות יכולים לענות על שאלות לגבי מה הם יכסו.

אחת מהעמותות שמספקת שירותי הוספיס לחולי סרטן היא עמותת הוספיס גליל עליון שהמוטו שלה "אתם לא לבד" מלווה אותה משנת 1994, אז הוקמה על ידי פרופסור ננסי קרוליין. היא ממוקמת במטולה ומספקת שירותי הוספיס בית בחינם ברחבי הגליל העליון.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״