טיפול בהוספיס לאחר אירוע מוחי

כשאדם אהוב לוקה בשבץ מוחי, זו יכולה להיות תקופה מאתגרת, הן עבור המטופל והן עבור משפחתו. אם האירוע היה חמור או אם חס וחלילה מדובר על כך שזה מצב מסכן חיים, שירותי הוספיס בית יכולים להציע מערך ייחודי של שירותים לחולי שבץ ובני משפחותיהם, ולאפשר להם לקבל טיפול ותמיכה בנוחות ובשקט של ביתם.

כיצד שירותי הוספיס יכולים לסייע בשיפור איכות החיים של חולי שבץ מוחי ?

נזכיר, שמה שנמצא בבסיס הטיפול בהוספיס הוא פילוסופיה של טיפול המתמקד באיכות החיים של חולים עם מחלות מגבילות חיים. המטרות העיקריות של הטיפול הן ניהול כאב ותסמינים אחרים, מתן תמיכה רגשית ורוחנית, ועזרה לחולים ולמשפחותיהם בהתמודדות עם מחלה קשה ועם מצבים של סוף החיים.

טיפול בהוספיס כולל צוות של אנשי מקצוע בתחום הבריאות, כולל רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים, מלווים רוחניים ומתנדבים, הפועלים יחד כדי לספק טיפול ותמיכה מקיפים לחולים ולמשפחותיהם.

טיפול בהוספיס לחולי שבץ מוחי

האתגרים הייחודיים של טיפול בחולי שבץ כוללים טיפול ותמיכה מיוחדים כגון ריפוי בדיבור, ריפוי בעיסוק וסיוע בניידות, במקביל לניהול צרכים רפואיים מורכבים, כגון טיפול בכאב ומתן תרופות.

חולים קשים אלו יקבלו בהוספיס טיפול פליאטיבי וגם טיפולים מיוחדים שחולי שבץ עשויים להפיק מהם תועלת:

  • ריפוי בדיבור: שבץ מוחי עלול לגרום לעתים קרובות לקושי בדיבור ובתקשורת. ריפוי בדיבור עשוי לכלול תרגילים לשיפור דיבור, שפה ויכולות קוגניטיביות, כמו גם טכנולוגיה מסייעת לתמיכה בתקשורת.
  • ריפוי בעיסוק: שבץ מוחי יכול להשפיע גם על יכולתו של המטופל לבצע פעולות יומיומיות, כגון רחצה, לבוש ואכילה. מעבר לעזרה פיזית במשימות אלו, ריפוי בעיסוק עשוי לכלול תרגילים לשיפור המוטוריקה העדינה, אימון בטכניקות הסתגלות ושימוש במכשירי עזר.
  • סיוע בניידות: שבץ מוחי עלול לגרום לחולשה או לשיתוק בצד אחד של הגוף, מה שמקשה על התנועה. צוות ההוספיס יכול להציע סיוע בניידות כדי לעזור למטופלים לשמור על תפקודם הפיזי ועצמאותם, כולל תרגילים לשיפור הכוח והגמישות, אימון בשימוש בעזרים לניידות כגון הליכונים או כסאות גלגלים, וסיוע בהעברות ומיקום.

החלטות ותכנון סוף החיים

חולי שבץ מוחי שעברו אירוע קשה במיוחד ונאלצים לקבל שירותי הוספיס, צריכים פעמים רבות לחשוב על קבלת החלטות לגבי ההעדפות המשפטיות והרפואיות שלהם בסוף החיים. אנשי צוות ההוספיס יכולים להציע עזרה בכל הנושאים הללו למטופל ולבני משפחתו בסוף החיים.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״