טיפול פליאטיבי – מיתוסים ועובדות

טיפול פליאטיבי ומסגרת הוספיס הן מסגרות שרבים מהאנשים יודעים מעט מאוד לגביהן. הנה מספר מיתוסים על הטיפול שאולי שמעתם בעבר. עזרו להפריך את המיתוסים השגויים ושתפו את משפחתכם, חבריכם ויקירכם בעובדות.

מיתוס: טיפול פליאטיבי מזרז מוות

עובדה: הטיפול הפליאטיבי אינו מזרז מוות. מטרת הטיפול היא לספק נוחות ואיכות חיים לאלו שאובחנו עם מחלה סופנית ומתקרבים לסוף חייהם.

מיתוס: טיפול פליאטיבי מתאים רק לחולי סרטן סופניים

עובדה: הטיפול הפליאטיבי יכול לתרום לחולים ולמשפחותיהם בכל מחלה סופנית מקצרת חיים.

מיתוס: טיפול פליאטיבי הוא שירות שניתן בביה"ח

עובדה: הטיפול הפליאטיבי כמו זה שמציע הוספיס גליל עליון ניתן גם למטופלים הנמצאים בביתם.

מיתוס: אנו צריכים להגן על ילדינו מפני קונספט המוות

עובדה: שיח חופשי על מוות יכול להוביל להתפתחות בריאה של גישתו של הילד בנושא המוות. כמו מבוגרים, גם ילדים זקוקים לזמן להיפרד מאלו החשובים להם.

מיתוס: כאב הוא חלק מהמוות

עובדה: כאב הוא לא תמיד חלק מהמוות. אם כאב מורגש לקראת סוף החיים, ישנם דרכים רבות להפחיתו.

מיתוס: שימוש בתרופות במהלך הטיפול הפליאטיבי מוביל להתמכרות ושימוש מוגבר

עובדה: מטרת הטיפול במשככי כאבים הוא נוחות המטופל. עלייה במינונים היא בשל הסתגלות הגוף לתרופה ולא בשל התמכרות.

מיתוס: מורפיום ניתן למטופלים על מנת לזרז מוות

עובדה: מורפיום ניתן במינונים מדויקים שמטרתם לקדם נוחות ולא לזרז מוות.

מיתוס: אם הומלץ טיפול פליאטיבי אז הרופאים כנראה איבדו תקווה

עובדה: טיפול פליאטיבי מבטיח איכות חיים עבור אנשים שלקו במחלה מתקדמת. התקווה מתמקדת באיכות החיים ונוחות יותר מאשר במשך החיים.

מיתוס: הוספיס מיועד רק עבור אנשים מבוגרים

עובדה: התפיסה הנפוצה היא שאנשים מסיימים את חייהם בגיל מבוגר אך ישנם אנשים בכל הגילאים שמגיעים לסוף חייהם בשל מחלות שונות. טיפול פליאטיבי ניתן לכל מטופל המתקרב לסוף חייו בכל גיל שהוא.

טיפול פליאטיבי בהוספיס גליל עליון ניתן עבור מטופלים בבתיהם ועוזר להם, למשפחותיהם ולחבריהם להגיע לסוף החיים בצורה מכובדת, נטולת כאב ומלאה בחום, אהבה ותשומת לב. שתפו את העובדות עם כלל מי שלדעתכם צריך לשמוע צד אחר של עולם הטיפול הפליאטיבי וכתבו לנו במידה וישנן שאלות.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״