כיצד הוספיס מועיל לאנשים עם דמנציה?

הוספיס בית משרת את אלה שהם בשלבים סופיים של דמנציה על ידי הקלה על כאבים ותסמינים, שיפור איכות החיים, והפחתת החרדה שלהם ושל בני משפחותיהם; המסר הוא שהם לא לבד במערכה הקשה.

מתי לפנות בבקשה לשירותי הוספיס בית לחולי דמנציה?

דמנציה היא הידרדרות איטית אך מתמדת ולעיתים קשה לקבוע מתי הזמן המתאים להוספיס דמנציה היא מחלה קשה שמנטרלת את האדם. הוא הופך עם הזמן להיות תלוי בעזרה ובטיפול של בני המשפחה.

חולה סופני שנותרו לו חודשים ספורים לחיות זכאי לשירותי הוספיס על חשבון קופת החולים אליה הוא משתייך, אך במצב של דמנציה יותר קשה להכריע.

מספר סימנים שיכולים להעיד שהגיע הזמן לבקש שירותי הוספיס לאדם הסובל מדמנציה:

  • הוא יכול לומר רק מילים בודדות;
  • הוא מתקשה כבר ללכת ורוב הזמן מרותק למיטתו;
  • הוא תלוי לחלוטין באחרים לצרכי אכילה, ניקוי, לבוש ועוד;
  • הוא מראה סימני חרדה קשים.

מה יכול לעשות הוספיס בית לחולי דמנציה?

כשרופא מאשר לחולה דמנציה שירותי הוספיס הוא יכול לקבל שירותים מקיפים ומותאמים למצבו ולצרכיו:

תוכנית טיפול אישית מותאמת ככל שהדמנציה מתקדמת החולים מאבדים את היכולת לבטא את הצרכים שלהם. כחלק משירותי הוספיס החולה יכול לקבל תוכנית שתטפל בתסמינים ובכאבים, במידה ויש, תזונה מתאימה, פיזיותרפיה להקלה, וכל מה שהחולה זקוק לו על מנת לשפר את איכות החיים שלו.

תוכנית אינטגרטיבית מתואמת בין כל הגורמים המטפלים תוכנית הטיפול תבנה בייעוץ נוירולוגי, הרופא המטפל, אחיות, עובדים סוציאליים ואם יש צורך אנשי דת או מלווים רוחניים. בנוסף יהיה תיאום גם בנושא אספקת התרופות, בדיקות שוטפות וציוד רפואי במידת הצורך.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״