הוספיס וטיפול פליאטיבי – שאלות נפוצות

הוספיס וטיפול פליאטיבי – כל מה שרציתם לשאול בנושא:

מה זו בעצם רפואה פליאטיבית?

רפואה המתמקדת בטיפול פליאטיבי – גישה טיפולית רחבה שמטרתה לשפר לא רק את איכות החיים של החולה הנמצא במצב של סוף החיים, אלא גם של בני המשפחה. הטיפול אינו מזרז או דוחה את המוות, אלא מקבל אותו כחלק מהחיים. המשמעות האמיתית של הטיפול הוא בתמיכה, העוזרת למשפחה לא רק בזמן המחלה, אלא גם לאחריה, בהתמודדות עם המוות.

האם חייבים הוספיס בשביל טיפול פליאטיבי?

לא, אבל רצוי. כל הוספיס משתמש בטיפול פליאטיבי, אבל לא כל טיפול פליאטיבי מחייב הוספיס. אפשר להשתמש בטיפול מסוג זה כל החיים, כיוון שזו גישה, אולם אל ההוספיס מגיעים כאשר הזמן קצוב, והמצב הוא מצב של סוף החיים.

רגע, מה זה הוספיס?

ההוספיס אינו רק מקום, אלא תפיסה טיפולית כוללת, ולכן יכול להתקיים בכל מקום שהוא – לא רק בית חולים אלא גם בית. הטיפול בו עוטף את המטופלים אשר נמצאים במצב של סוף החיים בצורה כוללת, ומתמקד לא רק בהם, אלא גם בבני משפחתם. הקליקו לפרטים נוספים על מהו למעשה משמעות המונח הוספיס.

האם כל רופא יכול?

לא, מדובר בהכשרה ספציפית שמועברת על ידי מומחים. אנחנו מספקים אותה בהוספיס גליל עליון, במסגרת הסדנאות שלנו. בעוד רופא רגיל מתמקד במחלות, רופא פליאטיבי מתמקד בסביבת המחייה, בהקלה על הסבל, במצב הכולל. רופא פליאטיבי יטפל גם בבני המשפחה, ולא רק בחולה.

האם הרפואה מתנגשת?

לא, אפשר להיות מטופלים בטיפול פליאטיבי וברפואה "רגילה", זה לא סותר כלל.

אז אין תרופות?

יש. הרפואה הפליאטיבית תשתמש בכל דבר על מנת להקל על החולה ברגעיו הקשים.

האם אפשר לעשות טיפול פליאטיבי גם מהבית?

בוודאי. בהוספיס גליל עליון אנו מגיעים כל הזמן לבתי המטופלים ומאמינים מאד בטיפול ביתי.

תמיכה בחולה ובמשפחתו – נשמע כמו משהו יקר מאד

אל דאגה, הוספיס גליל עליון נותן את שירותיו בחינם.

באמת? איך אתם עושים את זה?

גם אתם יכולים להצטרף לעיגול לטובה, או לבצע תרומה לעמותה – הוספיס גליל עליון בכל צורה שתבחרו על מנת שנמשיך את הפעילות שלנו.

אני רוצה לדעת עוד!

בשמחה, לפרטים נוספים צרו איתנו קשר.

 

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״