הוספיס – חלופה איכותית לבתי חולים

הגישה של "בית חולים בבית", המאפשרת לחולים במחלות כרוניות – או לאלו שעברו אירוע אקוטי וזקוקים לזמן התאוששות תחת פיקוח רפואי – לקבל טיפול בבית, תופסת תאוצה במערכות בריאות רבות ברחבי העולם. בארצות רבות הגיעו למסקנה שטיפול ביתי, כלומר שירותי הוספיס בית, יכולים להיות בטוחים יותר, זולים יותר ויעילים יותר מאשר אשפוז בבית חולים.

בויקטוריה שבאוסטרליה לכל בית חולים מטרופוליני ואזורי יש תוכנית בית חולים בבית. ההחלטה נובעת מכך שיש לזה יתרונות רבים, במיוחד העובדה שזה מוזיל את השירותים הרפואיים – אשפוז בית יוצר חיסכון של 30 אחוזים ויותר בעלויות למערכות הבריאות, ומאפשר יותר מיטות פנויות בבתי החולים למצבים אקוטיים.

ישראל ממוקמת במקום ראוי בין המדינות המאפשרות אשפוז ביתי ושירותי הוספיס בית כחלופה איכותית לאשפוז בבית חולים.

רופא המשפחה, שמכיר את החולים באופן אישי, ידע להחליט האם המצב יציב מספיק כדי שמטופל יכול לקבל טיפול בבית. אם המטופל זקוק לשירותים אינטנסיביים, אזי אשפוז בבית חולים יהיה אופטימלי יותר עבורו; אך חולים עם מחלות כרוניות כמו אי ספיקת לב, מחלת ריאות ועוד, יכולים לקבל טיפול בבית.

היתרונות של אשפוז בית על פני אשפוז בבית חולים:

  • התאוששות – מאמרים שהתפרסמו על ידי רופאים מצביעים על כך שחולים כרוניים וקשישים, או כאלו שהם אחרי אירוע אקוטי וזקוקים לזמן החלמה ארוך, יתאוששו הרבה יותר מהר אם יאפשרו להם להישאר ולקבל טיפול בבית. השהות בבית, על כל משמעויותיה, עם גישה בלתי מוגבלת של בני משפחה וקרובים מעודדים את תהליך ההתאוששות. 
  • חופש ונורמליות – טיפול בית מאפשר גמישות בלוחות הזמנים, סביבה מוכרת, ומיטה אליה המטופל רגיל; כל זה תורם לתחושה של חיים נורמליים במצב בלתי נורמלי. זה ידוע שסביבה מוכרת, נוחה ומותאמת אישית עוזרת להחלמה מהירה יותר.
  • בטיחות נוחות ונינוחות – אשפוז ביתי מקל על המטפלים ועל בני המשפחה כאחד. הטיפול בבית מאפשר שיתוף פעולה בין הצוותים הרפואיים לבני המשפחה. תדרוך בני המשפחה כתומכי טיפול יוצר מערכת תמיכה רחבה יותר במטופל לאורך כל שעות היממה.
  • התאמה אישית – כל חולה רוצה להרגיש שרואים אותו, שמטפלים בו. טיפול ביתי הוא טיפול אישי ובונה אמון בין המטופל לצוות המקצועי המטפל בו. התחושה שהטיפול מותאם אישית למטופל תומכת בתהליך ההחלמה.
  • מניעת טלטולים ונסיעות – שירותי הוספיס וטיפול בבית עוזרים להפחית את מספר הביקורים הנדרשים מהמטופל ומבני המשפחה בבתי החולים, מפחית את הקשיים, הטלטולים והנסיעות, ואת החשיפה למחלות וזיהומים.

 

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״