טיפול פליאטיבי – הבינו מהן האפשרויות העומדות בפניכם

בין אם אתם מחפשים טיפול מקצועי לקראת סוף החיים של אדם אהוב, או בין אם אתם מנהלים בעצמיכם מקרה כזה, ישנם מספר סוגים של טיפול פליאטיבי זמין עבורכם. ישנן ארבע אפשרויות עיקריות עבור אנשים המחפשים טיפול לקראת סוף החיים:

טיפול פליאטיבי בבתי חולים
סיעוד פליאטיבי עם מגורים בבית אבות או בהוספיס
טיפול יום בהוספיס
טיפול פליאטיבי ביתי

לא משנה באיזו צורת טיפול תבחרו, בכל אחת מהן תוכלו להיות בטוחים כי האדם היקר ללבכם יקבל טיפול בכאבים ובסימפטומים ותמיכה רגשית. עם זאת,  בכל זאת מדובר בגישות שונות.

בית חולים סיעודי פליאטיבי

זהו טיפול פליאטיבי שמועבר לעתים קרובות במשך תקופה קצרה, על ידי צוות טיפול מומחה, או על ידי אחות מוסמכת, בהתאם למקרה. צוותי טיפול פליאטיביים בבתי חולים יעקבו אחר החולים ויארגנו את העברתם לעבור לטיפול פליאטיבי בבית, הוספיס, או בבתי אבות.

טיפול פליאטיבי בבית אבות

עבור אלו שכבר גרים בבית אבות, להישאר שם כדי לקבל טיפול של לקראת סוף החיים היא אפשרות נוחה יותר מאשר לעבור לבית החולים. בעבור רבים, בית האבות נחשב כסביבה רגועה לקבלת התמיכה הרפואית הנדרשת. חשוב לציין כי לא כל בתי האבות יכולים לספק טיפול פליאטיבי, רק אלו שבהם יש צוות ייעודי לכך.

הוספיס

הוספיס דומה לבית אבות בכמה דרכים. הוא מספק סיעוד ושיקום פליאטיבי, אבל המטופלים לא צריכים לגור שם לצמיתות – הם יכולים להשתתף במשך היום ולחזור הביתה למשך הלילה.

טיפול פליאטיבי בבית

טיפול ביתי פליאטיבי מאפשר לאנשים להישאר בבתיהם כדי לקבל טיפול של סוף החיים. מטפלים שהוכשרו במיוחד בסיעוד פליאטיבי, יעברו לביתו של האדם עליו הם אחראים כדי לטפל בו במשך כל שעות היממה. זה נקרא גם הוספיס בית. מטפל פליאטיבי מאומן יכול גם להגיע לביקורי בית בשעות מסודרות במהלך היום ואפילו להישאר ללילה. ביקורי בית בזמן טיפול פליאטיבי ביתי יכולים לשמש כדי לספק הפסקות עבור בני משפחה או מטפלים אחרים, או כדי לסייע עם טיפול אישי או טיפולי המשך.

אם אתם מחפש טיפול פליאטיבי בבית, צור קשר עוד היום עם הוספיס גליל עליון  כדי לראות איך אנחנו יכולים לתמוך בכם ובבני המשפחה שלכם.

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״