טיפול תומך בפצעים מורכבים

פצעים מורכבים יכולים להופיע כסיבוכים אצל אנשים הסובלים ממחלות כרוניות. בעיקר כאלה הגורמות להגבלת תנועה וניידות של הגוף, או כסיבוך אצל חולים סוכרתיים ואצל כאלו הסובלים ממחלה סופנית.

הגישה הפליאטיבית לטיפול בפצעים מתייחסת לעובדה שהעור הוא האיבר הרחב ביותר בגוף, בנוסף לעובדה שהוא איבר נשימה והוא פגיע ומועד לפצעים במקרים בהם יש הדרדרות של הגוף.

טיפול פליאטיבי style="font-weight: 400;"> בפצעים מורכבים בבסיסו מותאם לצרכים של המטופל ושל בני המשפחה והמטפלים התומכים בו בחיי היומיום. טיפול כזה יכול להינתן במרפאות, בהוספיס, במוסד סיעודי או בבית.

ישנם 3 אספקטים עיקריים על פיהם מושתת טיפול מסוג זה:

חבישת תחבושת כחלק מטיפול תומך

מספר דוגמאות לפצעים מורכבים - כולל כאלו שגורמים לפגיעה ברקמות העור ודורשים טיפול תומך:

אך לא רק בתסמינים חשוב לטפל. טיפול תומך בפצעים מורכבים , כמו שצויין, מבוסס על העדפת נוחות המטופל וזה כולל טיפול במצוקות נפשיות, רגשיות ופסיכולוגיות שהפצעים עלולים לגרום. זה לא אומר שמוותרים על טיפול בכל ההיבטים הפיזיים אבל הפרוטוקול של טיפול פליאטיבי style="font-weight: 400;"> הוא להתייחס למצב הרגשי, נפשי ופסיכולוגי של המטופל ובני המשפחה, שבמקרים כאלו גם הוא מורכב.

 

קראו עוד על הוספיס בית >>

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״