איך תוכלו להגביר את התרומות לעמותה שלכם?

רבות מהעמותות ללא הרווח ידועות בזכות מסירותן ליצירת השפעה חיובית, כל אחת בתחומה. העמותות הללו, לא היו מגיעות רחוק ללא עזרת תומכיהן הנאמנים. התומכים בעמותות ללא מטרות רווח הם הבסיס לארגונים שמניבים שינויים, ולעתים קרובות תורמים שעות התנדבות ותמיכה, כמו גם מימון לפרויקטים חיוניים. כל תרומה לעמותה יכולה לעשות שינוי, כשציבור התורמים הוא רחב ומגוון – אלו יכולות להיות תרומות מהחברים, מהמשפחה, מהציבור ומהשותפים שלכם. הגדלת התרומות עשויה אף להוות את ההבדל בין פרוייקט מאויש ונתמך היטב, לבין יוזמה שאינה מבינה את הפוטנציאל שלה. כל ארגון זקוק לתרומות כדי לשגשג – הנה חמש עצות למיקסום התרומות:

 

    1. שלבו תומכים ותורמים פוטנציאליים
      מי שמעוניין להעניק תרומה לעמותה, מעוניין גם בפרויקטים הנוכחיים שלכם וכיצד הם משפיעים. תנו לאנשים מקום לאיסוף מקוון, כגון אתר אינטראקטיבי או קהילה מקוונת, שבו הם יכולים לקבל מידע נוסף על הארגון שלכם. כמה אלמנטים שכדאי לכלול הם קטעי וידאו, בלוגים, או פודקאסטים על פרויקטים, והמאמצים שנעשו. תמונות ועדויות יכולות להיות משכנעות  גם הן. שימו לב לתומכים שכבר תרמו. עדכנו אותם בקביעות להיכן הכסף שלהם הלך ואיזו השפעה הייתה לכך.
    2. השתמשו בנתוני הפעילות המקוונת כדי לזהות אנשים שמוכנים לתרום
      הן התורמים הפוטנציאליים והן הנוכחיים יפיקו נתוני פעילות, כגון ביקורי דפים והורדות תוכן, שכן הם יעבדו איתכם באינטרנט. השתמשו במידע זה כדי לקבוע מתי אנשים מוכנים לתרום בפעם הראשונה, ומתי הם מוכנים לבצע תרומה חוזרת. אם מדובר בעמותה שדרכה ניתן לתרום למספר גורמים, כמו למשל עמותת עיגול לטובה,  באמצעותה ניתן לתרום למגוון קהילות בכל תחום אליו אתם מתחברים, וסתו את התורמים בהתאם לתחומי העניין שלהם. כדי לזהות אנשים שמוכנים לתרום, עיינו בדפי האינטרנט שבהם הם מבקרים. מישהו שלחץ על דף התרומות שלכם מספר פעמים, או מבקר באתר שלכם מדי יום, עשוי להיות מוכן לעזור. הושיטו יד לתורמים פוטנציאליים גם מחו"ל, וודאו כי יש עמוד נחיתה ייעודי באנגלית באתר.
    3. פנו לרגש
      עד כ- 90% מהחלטות הרכישה מבוססות על רגש. בהנחה שזה נכון, ואולי יותר מכך, עבור תרומה לעמותה ללא מטרות רווח, הפנייה לרגשות של אנשים יכולה לעזור להגביר את התמיכה. בנו קשר רגשי, מקמו עובדות וסטטיסטיקות כחלק מסיפור. כללו פרטים מרתקים, וניסוח שיגרום לקהל שלכם להזדהות עם המטרות שלכם ועם האנשים או המקומות שאתם עוזרים להם. הסיפורים שלכם יכולים להיות כתובים, או שהם יכולים לבוא בצורה של קטעי וידאו או תמונות – כל תוכן שממחיש את משימת העמותה ובונה חיבור רגשי, יעזור לעורר פעולה.
    4. מתגו טופסי תרומות
      שמרו את האווירה הסיפורית ואת הקשר הרגשי דרך חוויית המשתמש כולה, כולל טפסי התרומה שלכם. בין אם באמצעות פורטל של עמותות רבות כמו עיגול לטובה, או בין אם זה אתר לעמותה אחת, מתגו כל טופס עם שם הארגון, הלוגו, ותמונה או ציטוט משכנעים, כדי להזכיר לאנשים מדוע הם בוחרים לתרום. רק בלי להגזים.
    5. הפכו את ביצוע התרומה לקל
      אמצו שלוש טקטיקות:

 

 

 

  • ייעול – צמצמו את המידע הנדרש מהתורמים למידע חיוני בלבד – זה עשוי לכלול שם וכתובת, כמו גם את שיטת התרומה המועדפת. כל מידע אחר שאינו זקוק לעמותה שלכם, צריך להיות אופציונלי. ניתן גם להוסיף מראש סכום תרומה "מומלץ", כך שאף אחד לא צריך להתלבט כמה לתת. בנוסף, דרך פורטל עיגול לטובה עמותות רבות מקבלות באופן אוטומטי את האגורות שהחלטתם לעגל למעלה בכל קניה באשראי שביצעתם. בצורה כזו אתם בכלל לא צריכים לחשוב על הסכום שנתרם, והאגורות שעיגלתם מצטברות לסכומים מצילי חיים.
  • טפסים מלאים מראש – עם הקהילה המקוונת הנכונה, רכיבי בסיס הנתונים, ואינטגרציות של תוכנה לגיוס כספים, ניתן להגדיר טפסים כל שיומלאו מראש בשמות, כתובות, ומידע אחר.
  • הוספת אפשרויות תרומה חוזרות – הוסיפו תיבת סימון לכל טופסי התרומה שלכם, שמגדירים באופן אוטומטי תרומות חוזרות עבור התומכים שלכם.

 

מאמרים נוספים

כל תרומה תתקבל בברכה

אודות הוספיס גליל עליון

ע״ש ננסי קרוליין ז״ל

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

הוספיס גליל עליון הוקם בשנתת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב.
ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

יד ביד הוספיס

עמותת ״הוספיס גליל עליון״

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס. ההוספיס הוקם בשנת 1994 על ידי פרופסור ננסי קרוליין, ילידת בוסטון ארה״ב. ננסי הייתה רופאה פנימאית אשר התמחתה ברפואת חירום, עלתה לארץ בשנת 1977 והייתה למנהלת הרפואית של ״מגן דוד אדום״ עד שנת 1982. בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״